2012-11-07 @ 00:00:00
Kategori: Little Things

Kapitel 6

Jag vet vem killen är som jag nyss stötte ihop med. Jag vet vad han heter, vart han bodde, vad han gör på dagarna, jag vet tekniskt sätt allting om hans liv. Jag försökte glömma det som precis hände och fortsatte gå till det perfekta stället där jag kunde hitta den underbara måltiden.
 
Jag vandrade de okända gatorna och kikade efter ett matställe tills jag såg Mcdonalds. Kanske inte precis de lyxigaste man kan äta, men det funkar, det är inte precis så att jag ska äta med presidenten. Jag gick in och ställde mig i kön, det var bokstavligen proppfullt, det var knappt så att man kom fram, tills jag insåg varför varför folkmassan var så stor. Två flugor i en smäll kan man väl säga att det är. Hans bruna lockiga hår låg perfekt på huvudet, och det där leendet, det går inte att undvika det är som att man blir uppslukad. Tjejerna som grät gick ut och stället blev från fullpackat till bara några personer på ett få minuter. 
Killen som alla tjejer grät över kom fram, han hade gömt sig bak i bardisken, sedan fortsatte han att beställa sin mat, tog brickan och vände sig om. Vi fick ögonkontakt, han lyste upp som en sol och långsamt började han gå fram till mig.
"Emone var det va?" Jag nickade och passerade honom. Han såg att jag inte ville prata men försökte ändå.
"Är allt bra med dig?" hörde jag bakom min rygg, jag bara nickade igen. Jag gick fram till killen i kassan och betalade det jag ville ha. När maten var klar gick jag med min bricka till ett tomt bord och njöt av min måltid.
 
"Har jag gjort dig något?" Det var han igen, kunde han inte bara låta mig vara?
"Nej, men jag kan inte ses runt omkring dig då blir det bara problem" Jag åt min sista tugga och gick där ifrån, jag kollade inte ens på honom och det ville jag inte heller.
 
Med tunga steg gick jag hem igen, jag gick igenom folkmassan och såg mig inte för, jag ville bara hem.
Några sekunder senare satt jag på backen för andra gången idag. När jag reste mig upp och såg människan framför mig trodde jag att jag levde i en dröm. Man brukar säga att man fångar två flugor i samma smäll, men idag har jag fångat tre stycken. De blonda håret och dom vackra ögonen gör mig mållös. Innan han öppnade munnen sprang jag där i från, direkt hem.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0