2012-11-05 @ 20:21:00
Kategori: Little Things

Kapitel 5

Stunden inne på staden blev lång och väldigt mycket shopping. När vi väl kom hem kopplade vi igång internet och började direkt köpa inredning online, de skulle bara ta någon dag att få hem allting, vilket min mor var väldigt lycklig över.
 
Om 5 dagar började skolan om, jag skulle börja om på en ny skola, igen. Men denna skola var annorlunda, folk från Sverige gick faktiskt på denna skola, så jag skulle för första gången på 10 år prata svenska i skolan, vilket känns riktigt härligt eftersom att det är mitt första språk. 
Kvällen gick mot sitt slut och det var redan dags att lägga sig igen. Mamma skulle fara till sitt nya jobb imorgon så jag var tvungen att ta hand om mig själv, vilket jag är van vid, men tänk att ha någon vid min sida hela tiden.
 
Nästa morgon när jag vaknade sprang jag direkt in i duschen och tog en lång dusch. Jag började dansa på mig mina kläder samtidigt som jag försökte undvika att blöta ner kläderna med håret. Kläderna var på och det var dags att äta något. En sak jag och mamma glömde igår var att köpa var mat, det viktigaste av allt, hur kunde vi glömma? 
Istället för att göra Starbucks till ett standard ställe så bestämde jag mig för att leta upp ett annat ställe. Jag låste dörren, gick förbi min grannes dörr när den precis öppnades. Med en duns och ett skrik ljud som jag höll inne så låg jag på de hårda golvet efter bara några sekunder. 
"Jag är så hemskt ledsen, det var verkligen inte meningen" jag såg inte ansiktet, men jag kunde tydligt höra att det var en kille. "Det är okej" sa jag tyst och reste mig upp, jag mötte killens ögon.
"Jag känner igen dig" sa han och log. Jag vände snabbt bort ansiktet.
"Många säger så" jag svarade kort och började gå vidare.
"Vänta, låt mig gott göra dig" han tog tag i min axel.
"Jag hinner inte, jag ska.. bort" jag vände mig inte ens om.
"Vad synd, jag hoppas vi stöter på varandra igen!" ropade killen i trappuppgången. Jag öppnade dörren och pustade ut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0