2012-11-05 @ 18:59:00
Kategori: Little Things

Kapitel 4

Om 3 månader är det exakt 10 år sedan jag och min familj flyttade ifrån Sverige, och om exakt 4 månader är det kvar tills jag blir 18 år. Mamma har alltid älskat England, det var här hon träffade pappa. Jag tror vi flyttade hit för att hon skulle leta upp honom, visa han att hon fortfarande älskar honom även fast han lämnade oss. Egentligen vet både jag och hon att han inte vill ha henne, men hon försöker endå.

När jag väl är inne på Starbucks så beställer jag en kaffe och en macka. Bara några minuter senare är det klart och jag börjar vandra ut ur butiken. En tjej kommer rusande efter mig.
"Ursäkta, men jag undrar om du skulle vilja jobba här? Vi söker tjejer i din ålder, vi har väldigt få arbetare just nu" det var en kvinna i 40 års åldern. Tjäna mina egna pengar och inte mer behöver ta mammas pengar, samtidigt göra något som jag tycker är roligt, låter väl helt okej. Jag svarade på min brittiska dialekt som jag fått medans jag bodde här. "Självklart skulle jag kunna göra det, när vill du att jag ska börja? och ska jag lämna några uppgifter?" I 10 minuter stod vi och pratade med varandra, jag lämnade kontaktuppgifter till henne och jag skulle börja jobba redan om två dagar då jag skulle få en tour om vad jag skulle göra.

Jag tackade för mig och gick hem igen. Utanför lägenheten hade det samlas en grupp med människor, jag trängde mig igenom folkmassan och hoppade upp för trappstegen för att komma fram till vår dörr. När jag slängt igen dörren bakom mig kom mamma gående fram till mig, innan hon hann säga något öppnade jag munnen.
Jag ändrade från min brittiska dialekt till min stockholmska.
"Jag har fått ett jobb" mamma lyste upp.
"Åh vad kul gumman. På Starbucks?" fortsatte hon. Jag nickade och log mot henne. 

10 minuter senare bestämde vi oss för att besöka lite affärer. Självklart började vi att köpa shampoo och balsam.
Efteråt köpte vi nya handdukar i olika färger, tvålar, toalettpapper och andra saker man behöver för att överleva.
Senare gick vi in till en inrednings buktik och kollade på en massa olika saker, både jag och mamma hittade saker vi köpte samtidigt som vi provade en massa roliga saker och vi skrattade tills det krampade i magen. Jag saknade dessa stunder med henne, nu när hon knappt är hemma får jag tavara på tiden jag träffar henne.

 


Kommentarer
Postat av: sandra

mer! :)

2012-11-05 @ 19:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0