2012-11-05 @ 18:29:00
Kategori: Little Things

Kapitel 3

Nästa dag vaknade jag av att solen sken, vilket var riktigt ovanligt för att vara London, plus att det är november och kallt ute. Jag traskade ner till köket i dom svettiga kläderna jag somnade i. Mamma satt i köket med en starbucks kaffe i handen.
"Eftersom att vi inte riktigt fått alla saker och sånt ännu så kommer vi att äta på Starbucks i några dagar, men det är ju inte så långt, det är ju bara över vägen" mamma fortsatte att läsa sin mode tidning, jag antog att den kom från någon affär i närheten.
Nu när vi bor mitt i centrala London och ungefär 1 minut till de flesta affärer så kommer vi vara ofta ute på stan, eller ja mamma kommer att vara det.


Spegeln i hallen visade hela min kropp och jag insåg hur hemsk jag såg ut. Fettigt hår, smink i ansiktet och jag ville verkligen inte veta hur illa jag luktade.
"Mamma, har vi något shampoo och balsam?" jag kikade in i öppningen till köket. Hon lyfte blicken mot mig.
"Nej tyvärr gumman, vi får gå och köpa det senare idag. Jag suckade och skuttade fram till toan. Jag sköljde ansiktet med varmt vattnet och började gnugga bort mascaran från igår. Senare hittade jag en borste som jag drog igenom håret och satte sedan upp det i en svans.
Sista delen var att göra en "snabb dusch". Vattnet forsade under mina armhålor tills jag kände mig klar, just nu ser jag bättre ut än vad jag gjorde innan.
Nu var det finalen kvar, och det var att få på sig dessa jäkla skor. Mamma ville att jag skulle ha jätte fina högklackade skor med en djävul som dragkedja, jag föredrog mina sneakers som låg i min väska. Jag kastade iväg skorna, drog fram sneakersen och tryckte fast dem på fötterna, slängde på mig jackan och traskade över vägen till starbucks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0