2012-11-10 @ 15:48:00
Kategori: Little Things

Kapitel 11

När jag och Liam går hem går vi precis samma väg som jag gick hit. Jag tycker det är väldigt coolt att vi bor grannar med varandra, vilken tjej som helst skulle vara överlyckig att få bo granne med honom.
"Stig på" sa han och släppte in mig igenom dörren. Lägenheten såg precis ut som min förutom att den var vänd åt andra hållet, vardagsrummet,köket och trappen var åt vänster istället för höger. Men lägenheten hade samma kalla vita väggar, men den var fint dekorerad. Liam gick in i köket för att lämna varorna så jag passade jag på att kika runt lite grann, men jag hann inte så långt för i vardagsrums soffan satt alla andra killar.
"Emone" skrek Louis vilket gjorde att de andra killarna vände sig åt mitt håll.
"Hej killar, ni ska laga mat åt mig" sa jag lite kaxigt och satte mig ner brevid Harry i soffan, de satt och spelade COD, men jag fattar inte så mycket av spelet förutom att man ska döda varandra.
"Var berädd på att Niall kommer äta upp din mat" skrattade Harry fram.
"Jo, jag har hört att Niall äter mycket mat" sa jag och blev lite generad för att jag visste det.
"Tjejen har läst på om oss" utbrast Zayn och det blev tyst i hela rummet. Jag förstod ingenting.
"Kuddkrig!" skrek Niall och hoppade på mig. Jag skrek till, tog upp den närmaste kudden och började slå tillbaka.
Alla killarna var på mig,jag låg på golvet och blev dränkt med kuddar i ansiktet. Liam kom in i rummet och skrek "Vad är det hon vet?" "Allting" utbrast de andra. Liam var med i leken och alla skrattade hur mycket som helst, det var länge sedan jag hade det så här roligt, förresten jag tror jag aldrig haft det så här roligt.

Kuddkriget tog slut och alla låg på golvet helt utmatta, ingen sa någonting men det var ingen pinsam tystnad.
Niall avbröt tystnaden "När ska vi äta?" och alla utbrast i skratt. Vi reste sig upp från golvet och Harry gav mig en hjälpande hand. "Tack" sa jag och log. "Inga problem" han log tillbaka.
Alla 6 vandrade in i köket för att förbereda maten, eller ja dom får göra det.
"Vad blir det för mat förresten?" jag satt på stolen till köksbordet och kollade på när killarna gjorde maten.
"Hemlis" sa Zayn och jag suckade.

Liam började duka bordet med tallrikar,bestick,glas,dricka,sallad och servetter. Tallrikarna är ljusblåa som ett kristall klart vatten och fyrkantiga med vita kanter runt omkring.
"Är maten klar?" frågar jag efter 45 minuter
"Någon som har räknat hur många gånger hon frågat?" undrar Louis.
"Tappade räkningen efter 10" sa Harry. "Hörru" sa jag och slog till honom lite löst på armen, han började bara skratta. "Det är klart om 5 minuter" la Liam till. "Tack och lov, jag skulle ha hunnit laga mat åt 50 pers på 45 minuter" suckade jag.
"Öj, hörru nästa gång är det din tur att laga mat" sa Zayn och de andra instämde.
"Maten är klar" sa Niall glatt. "Visst, men förvänta er inte något lika stort som ni har lagat" sa jag och kollade på de dom lagat.

 


Kommentarer
Postat av: onedswenovel

Länk byte ? :)

Svar: Visst. Har lagt till dig nu :)
None None

2012-11-11 @ 00:02:34
URL: http://onedswenovel.blogg.se
Postat av: Rebecka

Jättebra!!! längtar till nästa:)

2012-11-15 @ 17:34:47
URL: http://onedirectionersnovell.blogg.se/
Postat av: Stina&Maja

Jätte bra novell, älskar den! :)

2012-11-15 @ 19:44:16
URL: http://bestfriendos.blogg.se
Postat av: JULIA

vad bra del ! :D

2012-11-15 @ 21:48:29
URL: http://myonedirectionovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0