2012-11-08 @ 21:09:00
Kategori: Little Things

Kapitel 10

Jag var ensam i lägenheten och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Jag var faktiskt väldigt chockad över de senaste dagarna, att killarna känner faktiskt igen mig och fortfarande minns mitt namn. Det kanske är precis som Zayn och Louis sa, det var inte ödet utan att det var planerat att detta skulle hända. Jag hade ingenting emot killarna, jag var faktiskt ett fan av dem. Men att synas med dom som deras vän, det skulle bara bli trubbel. Jag tycker faktiskt synd om Zayns och Louis flickvänner, de är hopplöst förälskade i dem men de slutar i konsekvenser, precis som alla kända par nu för tiden. 

Jag drog fram min dator och lade mig skönt ner på sängen. Facebook var något jag inte hade, jag behövde det faktiskt inte eftersom jag är inte bra på att skaffa vänner, så jag skulle inte ha några vänner alls på Facebook. Men jag tycker ändå det är bra att jag inte skaffar några vänner, eftersom då blir det lättare att lämna stället när jag flyttar.

Klockan hade slagit 17.00 och magen kurrade till, vi hade fortfarande ingen mat hemma och jag vill inte äta skräpmat mer, så jag antar att jag får gå och handla. Jag drog på mig jackan och en halsduk runt halsen och började traska till den närmaste affären. 

När jag kom fram började jag handla alla typiska saker, bröd, smör, mjölk, frukt och en massa annat tjaffs man egentligen inte behöver, Jag gick till kassan och betalade mina varor.
"Hej Emone" jag reagerade på mitt namn och vände mig om.
"Åh. hej Liam" försökte jag säga så snällt som möjligt.
"Jag och killarna ska laga mat, som du kanske kan se" jag kollade ner på hans varor och nickade.
"Skulle du vilja äta med oss?" frågade han vänligt. Det är svårt att motstå Liams charm, samtidigt som jag tänker att jag inte orkar laga mat. Det blev tyst pch jag kollade mig runt, folk stod och stirrade på oss och jag förstod varför. Men denna gång orkade jag inte bry mig, jag insåg att dom ville bara vara vänlig mot mig, så varför ska jag vara så oförskämd mot dem? Jag kanske ska ge dom en chans, för alla människor förtjänar en.
"Okej då, men ni lagar den" När jag sa dessa ord lös Liam upp som en sol, vilket gjorde mig varm inombords.

 

 


Kommentarer
Postat av: My

Jag gillar din novell! Det är lite korta delar men jag vill bara läsa meeeer! ;)
kram!

2012-11-08 @ 22:25:22
URL: http://novelllonedirection.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej! Super fin blogg, du skriver också väldigt bra! :)
Skulle du vilja göra ett länkbyte med mig? Eller kanske kika in på min blogg?
Jag skriver noveller/fanfics med killarna i :)

Svar: Hejsan! vi kan självklart göra länkbyte, lägger till dig nu direkt :)
None None

2012-11-09 @ 15:33:22
URL: http://ily1direction.bloggplatsen.se
Postat av: Emelia Selin

Hej, du ville att jag skulle läsa och ge dig kritik! :)

Jag lade märke till en hel del grejor medan jag läste, både positiva saker men också några negativa saker. Jag hoppas att du inte tar det jag säger endast som elakt utan se det som en chans att förbättra din skrivkunskap :p

Tycker att din stavning är väldigt bra, det är nog bara något ord lite här och där som är fel (har den förmågan jag också) men inget som är "ständigt" fel. Tycker om själva handlingen, man blir först lite fundersam och vill veta mer om vad som kommer hända, det är superbra eftersom det fångar läsare :) Dock blir det lite "tråkig" läsning (ta inte detta fel). Jag tror att om du skulle lägga till lite mer beskrivningar och fylla ut texten lite så skulle det nog bli bättre :). Jag vet inte hur du vill ha det men delarna är lite korta, nu läste jag ju allt på en gång så då fungerade det men om man som läsare ska läsa varje del men inte direkt efter varandra utan när det har kommit en ny kan det bli lite tråkigt när det är så kort. Du blandar nutid och dåtid lite vilket gör att man inte riktigt vet när det utspelar sig. Försök tänka på det när du skriver, jag vet att det är jättesvårt men när man väl har fått in det så gör det att det man skriver blir så mycket bättre. :) Tycker du har bra variation i dina meningar, du börjar alla olika. Alltså att du inte skriver t.ex. Jag såg... Jag ville... Jag antar.. Du fattar!? :p Det är jättesvårt att kunna variera meningar och jag brukar själv ha lite problem med det men det är också en sådan grej som förbättrar berättelserna, så ett stort + där :) På några ställen såg jag att du har klickat enter efter du har satt punkt, alltså att du börjat en ny mening på raden nedanför utan att det blev nytt stycke. Enterknappen ska man egentligen försöka låta bli så länge man inte ska göra ett nytt stycke, endast då ska man använda den. Om man inte använder - när man skriver en replik. Då ska man skriva repliken på en egen rad och sedan nästa mening på raden nedanför. Du använder "" när någon pratar och då ska man bara fortsätta skriva direkt efter.

Jag hoppas du har förstått hur jag menar och att du inte tycker att jag var elak :) Vill bara hjälpa dig att få en framgångsrik "skrivarkarriär". :p

Kraam!

Svar: Hejsan! Tack så jätte mycket för din kommentar, nu fick jag mycket att tänka på! Och jag tog verkligen ingenting elakt, utan det var bra att du kommenterade detta :)
Jag skriver kortare inlägg eftersom jag hinner inte skriva så långa. Men istället skriver jag lite oftare, men självklart kommer det komma upp ett längre kapitel någon gång. Men tack så jätte mycket! :)
None None

2012-11-09 @ 18:08:42
URL: http://nnovellbloggen.blogg.se
Postat av: miranda

ååh gud va bra ! älskar den redan ! :)

2012-11-10 @ 12:06:03
URL: http://ourdirection.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0