2012-12-23 @ 16:47:00
Kategori: Little Things

Kapitel 17

Hela veckan gick så otroligt fort, mamma hade varit hemma 2 gånger vilket jag var jätte glad över. Jag hade inte träffat killarna eftersom det var borta i Italien, men jag hade ju mina nya vänner + jobbet. Hela mitt liv förändrades så fort när vi flyttade hit, jag har aldrig haft vänner vilket jag fick väldigt fort. Videon jag och killarna la upp på youtube hade fått över 10 miljoner visningar, klassen jag går i är svensk. Just nu känns det som att ingenting kan stoppa mig, jag har aldrig mått såhär bra i hela mitt liv och den här känslan kan gärna få stanna som den är.
Det är fredag eftermiddag och jag sitter helt ensam i mitt rum och kollar på min mobil, vad ska jag göra? Ringa och kolla om Jessica vill göra något? Det har ju aldrig varit bara hon och jag ensamma utan David och James. Jag följde mina tankar och ringde upp Jessica. "Hej bruden" hörde jag i andra ändan av telefonen. "Tjabba bruttan, har du lust att ha en tjejkväll?" "Åh vad kul, ja jag är helt klart på, ska jag komma till dig eller?" jag funderade och kom på att jag inte har städat mitt rum. "Visst, kom över när du känner för det så går vi och köper en massa goda saker"
"Great, då ses vi"
Samtalet avslutades, med en duns landade mobilen i sängen, jag kastade mig ner på golvet och  med en stess i kroppen började jag att städa rummet. När rummet var klart fixade jag till i hallen, köket och även vardagsrummet, äntligen klart tänkte jag och pustade ut. Jag sprang upp för trappen och fram till garderoben, drog ut en söt topp och slängde den andra in i garderoben, jag hade inte tid att göra några misstag. De långa blonda håret som satt i en boll på huvudet släppte jag ner över axlarna och började med snabba tag borsta håret tills det blev lent och rakt.

"Vad kul att du ville komma" vi omfamnade varandra i en kram. "Oj så stort det är" utbrast hon. Jag skrattade till. "Så sa James också" "Ska vi gå och handla nu direkt, då behöver du ju inte ta av dig ytterkläderna" fortsatte jag  "Det låter jätte bra" sa hon. När vi är på affären tar vi tag i en korg och börjar handla det vi ska ha tills ikväll, chips, godis, läsk, även andra goda saker. "Vart är din mamma?" undrar Jessica påvägen hem. "Hon jobbar nästan hela tiden, när hon inte är hemma är hon ute och dejtar killar, det är därför vi flyttar så mycket eftersom hon rymmer från alla hennes killar. Några av dem tog saker från oss, hotade oss med en massa saker, på vissa blev hon bara less."
"Åh, vad tråkigt för dig att vara hemma själv hela tiden" hon såg lite ledsam ut. Jag skakade på huvudet "Nej då, jag har klarat mig själv hela livet, sen nu har jag ju er och killarna, det är väldigt skönt att Liam bor så nära ifall något skulle hända" sa jag och log. "Justja" sa hon och lyste upp. "Liam bor ju brevid dig" fortsatte hon, jag nickade och log samtidigt.

Skålar med en massa godsaker stog nu framför oss, vi hade satt på Mean Girls och vi skrattade igenom oss hela filmen, "jag ska bara gå på toa" sa jag och började gå till toan. "Okej, jag pausar filmen" sa Jessica och gjorde som hon sa. Samtidigt som jag satt på toa plingade det på dörren. "Jag kollar vem det är" skrek Jessica.
"Är Emone hemma?" hörde väldigt svagt. "Emone" skrek Jessica. Jag spolade i toaletten och gick ut från toan, jag gick till hallen och kollade vem som stog bakom Jessica. Inte en ända muskel rördes i kroppen, jag bara stod och kollade, ingen av oss sa något på några sekunder. Känslan som jag hade för några timmar sedan var nu ett minna blott. Jag kunde se i ögonvrån hur Jessica kollade förvirrat på oss båda. "Hej Emone, får jag stiga på?" frågade han med sin brittiska dialekt. "Hej pappa" svarade jag förvirrat.


Förlåt för sent inlägg, God Jul på er!


Kommentarer
Postat av: Julia

Heej har en ganska nystartad novell och det skulle vara jättekul om ni kunde kolla in den.
Kram Julia <3

2012-12-25 @ 16:10:12
URL: http://justindrewbstory.blogg.se
Postat av: Moa

gillar verkligen din novell!! när kommer nästa del?? :D

Svar: Förlåt så hemskt mycket. Förstår att du knappt minns något av min berättelse nu. Du får gärna läsa om den :)
None None

2013-01-07 @ 15:32:53
URL: http://dlittlethings.blogg.se/
Postat av: Sofia

meer!! :)

Svar: Förlåt så hemskt mycket. Förstår att du knappt minns något av min berättelse nu. Du får gärna läsa om den :)
None None

2013-02-03 @ 11:45:32
URL: http://Biebercrew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0