2012-12-08 @ 12:15:00
Kategori: Little Things

Kapitel 16

Jessica hade jätte många frågor, även James och David, jag skrattade åt dem och sa att vi tar det imorgon. James och Jessica gick hem till sig samtidigt som David följde med mig hem. "Det känns som att vi känner varandra ut och in redan" sa David när vi började vandra hem till mig. "Jag håller med, och jag är så glad att ni låter mig vara med er" sa jag. "Du är så vacker" sa han helt spontant, jag blev direkt röd om kinderna och vi var redan nu utanför min dörr. "Vi ses morgon, och tack för att du följde mig hem" sa jag och gav honom kram, han var väldigt varm. "Vi ses imorgon prinsessan" sa han och kysste mig på kinden, jag log mot honom och han började traska vidare.
 
Liams perspektiv

Hela vägen såg jag hur den där David försökte ta tag i Ems hand men att han inte riktigt vågade. Jag gömde mig i knuten av huset och såg hur de kramade om varandra. "Vi ses imorgon prinsessan" sa han och kysste henne på kinden. Jag burkar kalla henne prinsessan, och varför kysste han henne? De träffades ju idag. Var jag verkligen avundsjuk? Men varför? En massa tankar snurrade runt i mitt huvud och jag visste inte vad jag skulle göra, utan jag började gå in i trapphuset. Emone stod utanför hennes ytterdörr och försökte låsa upp dörren. "Hej Liam, ni var hur grymma som helst, tack för att jag fick komma" sa hon glatt, hennes leende spreds över till mig och jag började också le. "Tack så mycket, det var roligt att du ville komma" och jag menade det jag sa, jag älskade att vara i närheten av henne, att höra hennes röst och se hennes leende. Hon kom fram till mig och gav mig en kram. Hennes kramar är fantastiska. "Du var den bästa" viskade hon i mitt öra och våra läppar var nu bara några centimeter i från varandra, hon började sakta komma närmare och närmare mina läppar, jag gjorde ingenting utan bara stod där. Jag kunde känna hennes jordgubbsdoftande andedräkt och höra hennes antetag. Våra läppar nuddade varandra, men inte alls mycket. Hon ryckte tillbaka "Jag måste gå nu" sa hon och blinkade. Varför var hon tvungen att reta mig, vi var ju så nära. Hon fick upp dörren med ett ryck, hon gav mig en slängkyss och gick in igenom dörren. Jag stod kvar i några sekunder innan jag kom tillbaka till verkligheten. Jag öppnade dörren och slängde sedan igen den med ett ryck.
 
Emones perspektiv

Jag fattade inte att jag precis gjorde det där. På några få dagar är det som att jag blivit en helt ny person. Den gamla Emone skulle aldrig våga göra så där inför någon, även fast jag känt personen i flera år. Kan man verkligen förändras så mycket som jag gjort på några dagar. För vissa personer tar det flera år att jobba upp de man egentligen har inom sig, varför gick det så fort för mig? Just nu cirkulerade många tankar runt i mitt huvud.Är Liam den rätta för mig? Jag ville bara veta om han gillade mig eller inte, och jag fick svaret. Han blir mållös när han ser mig och jag såg i hans ögon att han så gärna ville kyssa mig. Varför jag inte kysste honom, det har jag ingen aning om, borde jag ha gjort det? Klockan hade slagit halv 11 och det var dags att sova. Jag gick upp för trappen och in i mitt rum, jag la mig i sängen och somnade med en duns.
 
"Jag kommer förbi dig om 20 minuter, var klar då" det var ett sms från David. Åh, så gullig han är, tänkte jag. Jag hade precis ätit klart min frukost och var påväg att borsta tänderna. Mamma skulle komma hem i natt, men gjorde hon det? Jag har ingen aning, hon är då inte hemma iallfall och jag vill inte störa henne om hon jobbar.
 
20 minuter senare stog David i min hall. "Wow vilken stor lägenhet du har" sa han helt chockad. "Jag vet, den är gigantisk" ropade jag från övervåningen men sprang sedan ner till honom. Han omfamnade mig med en av sina varma kramar och vi log mot varandra. Jag drog på mig jackan och vi gick ut i den kalla vintern. "Vänta" sa han och stannade. "Du är så otroligt vacker idag, vi måste ta en bild" sa han och drog fram sin mobil" Jag tryckte mig närmare honom och log, han knäppte bilden och vi såg på den. "Den ska jag lägga upp på instagram" jag log mot honom, den blev faktiskt väldigt bra.
 
Skoldagen gick väldigt fort och lektionerna är så mycket roligare nu när jag har James, Jessica och David. Klockan 2 slutade skolan. "Ska du följa med oss?" undrade Jessica. "Kan tyvärr inte, ska och jobba på Starbucks" sa jag och gjorde en ledsen min. "Okej, men då ses vi imorgon" sa Jessica och gav mig en kram, jag kramade även de andra.
 
"Hej Emone" Det var Sarah som jobbade idag också, vilket känns bra. "Hej Sarah" sa jag och log mot henne. Jag gick in till personalrummet och drog på mig tröjan jag använder när jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: izabelle

Hej.fin blogg :)! Är du intresserad av att läsa en ny och fräsch novell som handlar om Justin Bieber?
I min novell kommer man att få följa Esme Haven är en ung attraktiv kvinna, som gör allt för att hålla sin karriär så långt ifrån botten som möjligt. Med hjälp av sin trofasta vän och kollega Adam Duhmel, får hon en dag det uppdrag hon alltid drömt om. Ett uppdrag som kräver ny identitet, en ny bostad i en helt annan stad och en helt ny look.
Har hon det som krävs för att kunna fullfölja sitt uppdrag? Hennes uppdrag som går ut på att gå under djupet i Los Angeles gator och hitta gruppen som kallar sig för "Five", där ingen mindre än badboyen Justin Bieber står högst på listan över människor ingen vill se i livet.
Blir det en dans på rosor som hon förväntar sig eller händer det som hon aldrig vågat drömma om?

Detta är en resa full av äventyr, intriger, mörka hemligheter och en förbjuden kärlek som träffar två helt olika människor med två helt olika världar och när det inte kunnat bli värre står Esme inför ett beslut som kan förändra hela sin framtid. Låter det intressant? Besök gärna min novellblogg, www.AlwaysKidrauhl.blogg.se KRAM

2012-12-09 @ 15:27:44
URL: http://www.alwayskidrauhl.blogg.se
Postat av: Moa

såå as bra!! längtar efter nästa del!! :D
Kram <3<3<3

2012-12-13 @ 18:15:00
URL: http://dlittlethings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0