2012-12-02 @ 17:10:00
Kategori: Little Things

Kapitel 14

Killarna ville så gärna säga hej då till mig innan jag drog till skolan, men det hade en interjuv riktigt tidigt på morgonen, så jag förstod dem. 20 i 9 började jag traska i väg till skolan. Mamma berättade för några dagar sedan att skolan var ganska nära, 10 minuter sa hon ungefär och gav mig en karta. December hade kommit och snön hade lagt sig ner och blivit ett 5 centimeter tjockt täcke på både vägarna och hus taken. 7 minuter senare stod jag utanför min nya skola. Elever strömmade bak i från min rygg och in i dörren som var bara några meter framför mig. Det ända jag visste var att hela min klass var antingen från Sverige eller har lärt sig Svenska under skoltid. Jag skulle börja med att gå till rektorn för att få mitt schema. Jag tog ett djupt andetag och öppnade den stora porten. Ungdomar i min ålder gick med snabba steg både åt höger och vänster. Skolan är gigantiskt och modern. Väggarna var vita med några tavlor här och där. Dörrarna till klassrummen var i glas, vilket de flesta av sakerna är.Skolan är en jätte fin skola, det är ungefär som ett slott på utsidan och insidan är magisk vacker.
Rektorns rum var självklart också i glas. När han såg mig komma reste han sig upp i från stolen och gav mig en vink att jag skulle komma in. "Hej" sa jag blygt. "Trevligt att träffas Emone, jag är Mr White kom och sätt dig" sa han med sin brittiska dialekt och ett leende. Jag gjorde som han sa och satte mig ner i stolen mitt i mot honom.
"Här har du ditt schema, din lärare som ska ha dig nu på morgonen vet att du ska komma, och det är faktiskt Svenska du ska ha nu. Du kommer ha väldigt mycket svenska på den här skolan, men det tror jag väl att du gillar?" jag nickade och log. "Vad bra, du ska till sal 142 och här är din skåp nyckel, du har skåp 357" han gav mig nyckeln och schemat. "Tack så mycket" jag tryckte mig upp från stolen och började leta klassrummet. Alla elever hade nu gått till sitt klassrum, det ända som hörs är klackarna av mina skor.
 
"Detta är Emone Johnson och hon kommer gå med oss året ut, vill du berätta lite mer om dig själv Emone?" Det kändes jätte bra att äntligen höra någon annan än min mamma prata svenska. "Nä, det finns väl inte så jätte mycket att veta" log jag mot henne. "Okej, men du är så välkommen i vår klass. Du kan sätta dig längst bak brevid David" jag nickade och gjorde som hon sa. "Hej" viskade han fram. "Hej" viskade jag tillbaka. Lektionen var i gång och denna lektion var ägnad till mig. Det var 27 nya namn jag skulle lära mig, och jag såg redan nu vilka som alltid var med varandra. David som jag sitter brevid mig är med i ett gäng på 3 stycken, en annan kille som jag tror heter James och en tjej vid namn Jessica. De bjöd in mig i deras gäng och är riktigt trevliga mot mig.
 
Dagen hade gått mot sitt slut och det var dags att gå hem. Jag hade haft en jätte bra första dag, jag hade lärt mig de flestas namn i klassen, vi har även haft engelska och bild. Det är så otroligt att alla i klassen kan både flytande svenska och engelska. Bild skulle jag väl inte säga är mitt starkaste ämne, men det är ändå roligt att rita.
"Skulle du vilja följa med oss hem till David nu efter skolan?" Det var Jessica som undrade. "Får jag det?" undrade jag glatt. "Ja självklart" sa David och log. "Då gör jag väl det" sa jag och vi alla 4 gick till våra skåp för att klä på oss våra tjocka vinter jackor och väskor.
 
Davids hus var ungefär lika långt bort som mig till skolan, fast hans var åt andra hållet. Han berättade att han är uppfödd här i London och att hans pappa kommer ursprungligen från Sverige, det är därför han kan flytande svenska. Jessica hon har bott här i London hela sitt liv, ingen i hennes familj pratar svenska, hon tycker språket är så coolt så att hon ville lära sig det. James flyttade till London för tre år sedan, så han pratar inte lika bra engelska som vi andra gör. Jag berättade att jag flyttade hit för flera år sedan och att jag bytt skola flera gånger. Dom tycker att det är jätte fränt att jag bott på så många olika ställen, att jag borde sett så mycket. Jag ryckte mest bara på axlarna.
 
Davids hus var otroligt vackert, snön gjorde det nog ännu finare. Vi sparkade loss snön från skorna och gick in i huset, det var ett gammeldags modert hus, med många fina färger. Jessica hurvar till. "Kan vi inte göra varm chocklad?" sa hon. "Jag håller med" utbrast James. "Det skulle vara gott" fortsatte jag. "Visst kan vi göra det" sa David. "Yes" Jessica gick direkt in i köket och började göra i ordning allting. "Kan du vispa grädde Emone?" undrade James, jag nickade. "Eller har du något smeknam?" fortsatte han. Jag började fundera. "Em, tror jag" eller det är så Harry, Liam, Louis, Zayn och Niall kallar mig. 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Åhh den är så bra längtar tills de kommer mer!! Xx

2012-12-05 @ 23:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0